Saturday, September 10, 2022

ගෝත්‍රිකත්වයෙන් මිදෙමු- සහන් තෙන්නකෝන්




එලිසබෙත් රැජින කලුරිය කළායින් පසුව ඒ වෙනුවෙන් තමන්ගේ ශෝකය ප්‍රකාශ කිරීමට ශ්‍රී ලාංකිකයෝද ඇතුළුව ලොව පුරා විසීරී සිටින ජනතාවගෙන් බොහොමයක් අමතක කළේ නැහැ. එසේ ශෝකය ප්‍රකාශ කරන අතරම දසහිස් රාවණා උතුමන්ගේ අසිරිමත් සිරිලක හෙළ දරු කැල ද වර්ෂ ගණනාවක් තිස්සේ තම යටි හිතේ බුර බුරා නැගෙමින් තිබූ දේශවාත්සල්‍යය ද මේ හා මුසු කිරීමට අමතක නොකළහ.


ඇතැමෙක් යක්ඛයන්ගේ දේශය සූරා කෑම නිසා ඇයට බැණ වැදුණි. තවත් එකෙක් ජාතික කොඩිය අඩුකුඹු කොට පාර්ලිමේන්තුවේ නිශ්ශබ්දතාවයක් පැවැත්වීම වෙනුවෙන් බැණ වැදුණි. තව එකෙක් කිව්වේ මේ ගෑනි අපිව බෙදා වෙන් කළා යනුවෙන් ය.මේ සියළු ආකාරයේ හිච්චි රාවණා ආකෘතියේ මුග්ධ රැඩිකල් ක්‍රියාවන් දෙස බලාසිටීම එක් අතකින් හරිම විනෝදජනකය.


සුද්දාට රට දෙන්නේ මේ රටේ සිංහල බෞද්ධයන්ය. " අඥී අපිට දෙමළ රජෙක් යටතේ ඉන්ඩ බෑ, ඌ බේබද්දෙක් " කියා උඩ පන්සල් දෙකත් එක්ක උඩ පැනගෙන ගොස් බන්දේසියේ තබා සුද්දට රට දුන්නේ අපේ එවුන්මය.ඒ 1815 දීය.


එලිසබෙත් කුමරිය රජ වන්නේ 1952 වසරේ එනම් ශ්‍රී ලංකාව ඩොමීනියන් නිදහස ලබා වසර හතරක ඇවෑමෙන්ය. ඉන් වසර 20 කට පසුව 1972 දී ඒ මැතිණියගෙන් අපේ මැතිණිය කුට්ටියම ඉල්ලා ගත්තාය. අපේ වැඩ අපිටම කරගැනීම වෙනුවෙන් බලය ලබා දී අවුරුදු 50 ක්‌ ගත වී ඇත. කොටින්ම කිව්වොත් මේ රටේ අවුරුදු 50ක්‌ හෙළ යක්ඛ ආණ්ඩු පවතී. සිරිමාගේ පටන් මේ සිටින්නේ නවවෙනි ශ්‍රී ලාංකික රාජ්‍ය නායකයාය.


සුද්දා හදලා දීලා ගියපු රේල් පාරවල් අඟලක්වත් ඉස්සරහට ගිහින් නැත. අධ්‍යාපන ක්‍රමයද එසේමය. පම්පෝරි කෙළියට ඇතැම් දඬුවම් පාවා තවමත් සුද්දගේ දඬුවම්ය. සුද්දා තේ වගාව හඳුන්වා නොදුන්නා නම් අපනයන ආර්ථිකයක් නොවන අතරම ස්වයංපෝෂිතභාවය වැනි මරිමෝඩ රජ කාලේ ආතල් බැලීම හැර වෙනකක් ඉතුරුවන්නේද නැත. එසේනම් සිදුවන්නේ මැටි මුට්ටියකට වතුර බහා වෙලක් මැද තියාගෙන වැස්ස යදින්නය.සුද්දා අපිව බෙදුවා කියලා යට ගිරියෙන් කෑගහන යක්ඛයන් නොදන්නා කරුණ නම් සුද්දා එන්නට පෙර සිටම අපි හල් හත්තට බෙදී සිටි බවයි. සුද්දා අපිව බෙදුවේ භූමියේ පරිපාලන පහසුවට වුවත් අපි මුලින්ම බෙදී සිටියේ මිනිසුන් ලෙසය.


යටත්විජිතකරණය කිසිසේත්ම අනුමත කළ නොහැකි කරුණකි. තවත් රාජ්‍යයක ස්වෛරීභාවය කෙළසීමට කිසිම රටකට අයිතියක් නැත. නමුත් යටත්විජිතකරණයේ ධනාත්මක ප්‍රතිඵල බැහැර කිරීමට නොහැකිය.1972 සිට 2022 දක්වා ගෙවාගත නොහැකි තරම් ණය ගත්තේ එලිසබෙත් නොවේ. රට බංකොලොත් කලේද ඇය නෙවෙයි.ට්‍රිලියන ගණනක ණය බර අපි මේ උදම් අනන පශ්චාත් යටත් විජිත යුගයේ උරුමයයි.


අනික් කරුණ නම් අපි ජනරජයක් වුවත් පොදුරාජ්‍ය මණ්ඩලයේ සාමාජික රටකි. පොදුරාජ්‍ය මණ්ඩලයයේ නායිකාව වූයේ දෙවන එලිසබෙත් මහ රැජිනයි. එබැවින් ඇයගේ මරණය හා සබැඳි රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික චාරිත්‍ර වාරිත්‍ර ඉටුකිරීමට අපි බැඳී සිටියි. මහින්දගේ කාලයේ පොදුරද මඬුළු සමුළුව මෙරට පවත්වද්දී  ආසියාවේ ආශ්චර්ය ලෙස හඳුන්වමින් මොර දුන් අපේ උදවිය අද ඒ වෙනුවෙන් කොඩියක් අඩුකුඹු වෙද්දී භූමිතෙල් වැදුණු ගැරඬි මෙන් කුපිත වී දඟලයි.


තවද බ්‍රිතාන්‍ය රජපවුල යනු ලොව පුරා මහත් රසිකයන් පිරිසක් සිටින පවුලකි. ඔබ කඩාෂියන්-ජෙනර් පවුලට ආදරය කරනවා සේම බ්‍රිතාන්‍ය රජපවුලට ආදරය කරන පිරිසක් ද සිටී.එහෙයින් රැජිනගෙ මරණය වෙනුවෙන් ශෝක වෙනවද නැද්ද යන්න යමෙකුගේ පෞද්ගලික කාරණයක්. මෙසේ සිදුවීම පුදුමයට කරුණක් නොවන්නේද බොහෝ කාලයක් ශ්‍රී ලංකික ජනතාව මෝඩ වාමාංශික සංකල්පවලට හුරු වී තිබෙන පසුබිමක්‌ ඇති නිසයි.


පෙබරවාරි 04 නිදහස් දවසට වීසා නැතුව එංගලන්තේ යන්න තිබුණු අවස්ථාව නැතිවෙලා අවුරුදු අච්චරයි මෙච්චරයි කියලා වැළලෙන උදවියගේ ද වෙස් පෙරළි ඇත. අරගල කරල වැඩක් නෑ ඉක්මනට පාස්පෝට් එකක් හදන් පාර අතුගාන්න හරි කමක් නෑ රට යමු කිව්ව අයත් දැන් පෙනෙන්න නැත. හැමදාම අපිට වැරදෙන්නේ මේ on the spot චූන් නිසාය. එය හෙට කියා වෙනසක් නැත.


තවත් ඉතාම වැදගත් කරුණක් මෙහි ලියන්නට අවශ්‍යය. එනම් ඉතිහාසය සියයට සියයක් සත්‍යය නොපවසයි. එයද රචනාවකි. වෙනස ඇත්තේ එය රචනා කරන්නේ එකිනෙකට වෙනස් මිනිසුන් දහස් ගණනකි. ඒ එකිනෙකට වෙනස් යුගවලදීයි.වෙනත් රටවල් ඉතිහාසයෙන් පාඩම් උගෙන ගනියි. මෙහෙ එසේ සිදු නොවෙයි.එබැවින් ඉතිහාසය මත යැපීමම අපේ මිනිසුන්ගේ අවස්ථාවාදයේ තවත් කොටසකි.


#sahantwrites 

10.09.2022


වැටෙන් එහා 04


https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=456864796259998&id=100058094447735

No comments:

Post a Comment